De veelgestelde vragen antwoorden pagina van Dokter Michiel

FAQ Algemeen

Wat zijn injectables?
Ben ik niet te jong voor een behandeling?
Wanneer kan ik niet bij jullie worden behandeld?
Hoe oud moet je zijn voor een behandeling bij jullie?
Hoe moet ik me voorbereiden op een behandeling bij jullie?
Hoe lang ben ik bij jullie in de kliniek?
Kan ik gewoon weer direct over straat lopen als ik behandeld ben?
Mag ik gewoon direct weer sporten en naar de sauna?
Wanneer mag ik weer naar de schoonheidsspecialiste?
Welke garanties geven jullie?
Mocht ik niet tevreden zijn wat dan?
Wat gebeurt er wanneer ik een allergische reactie krijg op een behandeling?
Waarom moet ik bij jullie komen en niet bij een van jullie concurrenten?
Waarom zitten jullie niet in een eigen gebouw?
Waar kan ik parkeren?
Wat zijn de parkeertarieven?
Kan ik ook met het OV naar jullie komen?
Zijn jullie artsen lid van de NVCG?
Volgen jullie trainingen, nascholingen en congressen?
Welke richtlijnen volgen jullie?
Hoeveel % van jullie klanten is man of vrouw
Wat houdt jullie spaarkaarten systeem in?
Waarom hebben jullie geen acties?
Hoe kan ik afspraken bij jullie maken?
Als ik een afspraak moet annuleren hoe doe ik dat het beste?
Waar zijn jullie trots op?
Wat zijn injectables?

Injectables zijn cosmetische behandelingen waarbij gebruikt gemaakt wordt van botuline toxines (zoals Botox en Bocouture) en fillers (zoals Belotero, Teosyal en Radiesse). Het doel is rimpels tijdelijk te laten vervagen of laten verdwijnen, plooien op te vullen en lijnen in het gezicht zachter te later worden. De injectables worden d.m.v. een naald in de huid ingebracht.

Ben ik niet te jong voor een behandeling?

Of je te jong bent voor een behandeling kunnen wij niet makkelijk zeggen, we geven altijd duidelijk aan wat wel en niet mogelijk is, ook als een bepaalde behandeling (nog) geen zin heeft. Wel is er wettelijke ondergrens van 18 jaar waar we ons strikt aan houden.

Wanneer kan ik niet bij jullie worden behandeld?

Bijvoorbeeld als je zwanger bent, borstvoeding geeft, een cytostatica behandeling ondergaat, maar ook bij sommige stofwisselingsziekten. Als je bij ons in de kliniek komt, ontvang je een gezondheidsvragenlijst. Het is belangrijk deze volledig en naar waarheid in te vullen. De arts kan dan met u afstemmen of er redenen zijn een behandeling niet uit te voeren.

Hoe oud moet je zijn voor een behandeling bij jullie?

Er is een wettelijk een minimumleeftijd van 18 jaar voor cosmetische behandelingen vastgesteld. Wij houden ons daar altijd aan.

Hoe moet ik me voorbereiden op een behandeling bij jullie?

Je kunt alles doen zoals je normaal doet. Op de dag van behandeling is het handig om geen make-up te dragen. Hierdoor kunnen rimpels beter in kaart worden gebracht.

Hoe lang ben ik bij jullie in de kliniek?

Dit is afhankelijk van de behandeling. Voor een botox behandeling is dit ongeveer 30 minuten, voor een fillerbehandeling tussen de 30-45 minuten, voor een full-face behandeling kan dit op lopen tot een uur. Voor ooglidcorrecties vragen we u met 2 tot 3 uur rekening te houden. De ingreep zelf duurt weliswaar veel minder lang, maar willen u zorgvuldig voorbereiden, alsook u niet direct na afloop naar huis laten gaan

Kan ik gewoon weer direct over straat lopen als ik behandeld ben?

Ja er is geen probleem om weer naar buiten te gaan. Het kan wel zijn dat de behandelde plekken wat gezwollen zijn en u het minder prettig vindt dat anderen dit zien. Een shawl of zonnebril vinden anderen om die reden vaak fijn om na afloop te dragen.

Mag ik gewoon direct weer sporten en naar de sauna?

Dit is afhankelijk van het type behandeling. Na een botuline injectie mag al na 24 uur weer sporten en naar de sauna. Na een filler behandeling raden we u aan 2 weken niet naar de sauna te gaan en 2 dagen niet intensief te sporten. Heeft u vragen over wat u wel en niet mag, vraag het uw arts voor of na de behandeling.

Wanneer mag ik weer naar de schoonheidsspecialiste?

We raden je aan de eerste maand geen behandeling bij de schoonheidsspecialiste te ondergaan.

Welke garanties geven jullie?

Als er niet beoogde of te voorziene asymmetrie ontstaat dan zal de behandelend arts dit met u oplossen.

Mocht ik niet tevreden zijn wat dan?

Meld u zich bij uw behandelend arts. Heeft u het gevoel dat u hier niet de juiste antwoorden krijgt, meld u zich bij onze kliniek en interne klachtenfunctionaris. We zullen er alles aan doen u zo goed mogelijk te helpen.

Wat gebeurt er wanneer ik een allergische reactie krijg op een behandeling?

Meld u zich direct bij ons via het telefoonnummer op de website, of uw huisarts. We stellen in alle gevallen samen met u vast of een directe actie gewenst is, of dat er geen reden is (direct) actie te ondernemen.

Waarom moet ik bij jullie komen en niet bij een van jullie concurrenten?
  • In onze kliniek zijn wij zelf, en werken we enkel samen met zeer ervaren en geregistreerde cosmetisch artsen NVCG. U treft bij ons geen beginnelingen aan of artsen die het cosmetisch vak als bijbaan hanteren. Ervaring is zoals u weet van essentieel belang om ergens goed in te worden en vooral ook te kunnen handelen in het geval van problemen of bij moeilijke opgaven.
  • Ieder mens is anders. Wij sluiten niemand uit, wij pretenderen de juiste behandeling bij onze klanten te kunnen geven. We doen dit door goed te observeren, luisteren naar onze klanten en maken daarbij gebruik van onze jarenlange ervaring.
  • We geloven in onze producten. We werken enkel met betrouwbare, veilige en CE- en FDA goedgekeurde botuline (Botox) en fillers. Hierdoor bieden we kwaliteit en garanties op het resultaat.
Waarom zitten jullie niet in een eigen gebouw?

We hebben ervoor gekozen dat samenwerken en het delen van faciliteiten voordelen opleveren in mogelijkheden en kansen. Onze behandelingen kunnen we hierdoor niet alleen in een veilige professionele omgeving, maar ook voor een scherpe prijs aanbieden. Spa Zuiver is een plek waar iedereen makkelijk kan komen, zich veilig en goed voelt en ook nog eens heel mooi is.

Waar kan ik parkeren?

Spa Zuiver is een minuut of vijf rijden van S108 aan de ring Amsterdam A10 of een minuut of 8 van de A9 Amstelveen. Als u aankomt bij het terrein treft u een slagboom aan. Hier kunt u een parkeerkaart nemen en het terrein oprijden en parkeren. Er is altijd genoeg plek. Parkeren kost 3 euro per uur.

Wat zijn de parkeertarieven?
  • Op het terrein van Spa Zuiver is het parkeren € 3,00 per uur.
Kan ik ook met het OV naar jullie komen?

De tram en bus stoppen in de buurt van Spa Zuiver. Kijk voor de actuele tijden op ov9292.nl

Zijn jullie artsen lid van de NVCG?

Al onze artsen zijn lid van de NVCG.

Volgen jullie trainingen, nascholingen en congressen?

Alle artsen volgen meermaals per jaren trainingen, opleidingen, wetenschappelijke congressen en ontwikkelingen. Zij krijgen hiervoor CME-punten. Om hun registratie te behouden, moeten ze een minimaal aantal punten behalen per jaar.

Welke richtlijnen volgen jullie?

ISO9001, IGJ, NVCG, NOG, RIVM.

Hoeveel % van jullie klanten is man of vrouw

2/3 van onze klanten zijn vrouw, 1/3 is man.

Wat houdt jullie spaarkaarten systeem in?

Je kunt sparen bij ons sparen voor een korting. Bij iedere besteedde €100 ontvang je 1 stempel. De hoeveelheid korting loopt op met het aantal stempels.

Bij 5 stempels ontvang je € 25 korting, bij 10 stempels € 75 korting, bij 15 stempels € 150 korting en bij 20 stempels zelfs € 250 korting.

De korting is te verzilveren bij een volgende behandeling en is niet te combineren met andere (kortings)acties.

Waarom hebben jullie geen acties?

We willen onze klanten niet onder een tijdsdruk zetten en geloven er daarnaast in dat het veel beter is standaard te werken met de scherpste prijzen tegenover de hoogst mogelijke service en kwaliteit. We geloven erin dat we hierdoor op de langere termijn betere service, zorg en resultaten kunnen bieden. Alsook een veel betere relatie met onze klanten kunnen opbouwen. Uiteindelijk is iedere behandeling anders en is de arts-klant relatie daarin ontzettend belangrijk. Je moet elkaar vertrouwen, begrijpen en leren kennen. Als dat klopt, krijg je betere resultaten, zeker als je als arts de klant vaker ziet terugkomen. Het effect, het gewenste effect, van een behandeling is daarnaast veel beter te voorspelen en in te schatten.

Hoe kan ik afspraken bij jullie maken?

Je kunt 24 u per dag via onze website afspraken maken via de ‘maak een afspraak’ knop linksbovenaan de website. Natuurlijk kan je ook bellen of whatsappen, dit kan via: +31 6 41 88 43 63.

Als ik een afspraak moet annuleren hoe doe ik dat het beste?

Dit kan 24 uur per dag via de link die u in de bevestigingsmail bij uw boeking heeft ontvangen. Lukt dit niet dan kan het annuleren ook via whatsapp: +31 6 41 88 43 63.

Waar zijn jullie trots op?

We zijn trots op het terugzien van gelukkige blije klanten. We zijn trots op prachtige resultaten die we verkrijgen door het steevast gebruiken van hoge kwalitatieve producten, die we aanbieden tegen scherpe prijzen, en uitgevoerd worden door enorm ervaren artsen binnen een bijzonder veilige medische klinische omgeving.

Menu